tisdag, september 01, 2009

fett med tvätt

En tvättning har pågått idag. Jag slängde bara in det jag kommer behöva på kort sikt i tvättmaskinen, jag orkar inte riktigt ta tag i saker på lång sikt innan jag har ett eget boende.

Och apropå det... jag var på AFB och snackade lite idag. Efter att ha informerat om min köstatus och frågar hur det kunde bli till oktober fick jag "ja... då kan det finnas en chans". Märk väl orden "kan" och "chans". Hade han sagt "Det finns en chans" hade det redan där varit ett negativt uttalande men just ordet "kan" gjorde det ännu värre. Jag har inga större förhoppningar med andra ord men vi kan väl fortsätta med tumhållningen?

Kikade in en sväng hos min kår idag också men det var ingen där förutom de ansvariga och de verkade inte så umgängesvänliga så jag hittade snabbt på ett ärende i huvudet för att slippa stå där som ett fån. Sociala skills, ni vet. Jag fick i alla fall veta att det kommer bli någon form av pubkväll för oss novischhumanister så det blir nog kul, förutsatt att jag har hunnit få kontakt med någon medstudent tills dess.

Imorgon börjar plugget! Introduktionsmöte + föreläsning 1. Jag är taggad men börjar faktiskt bli en aning nervös, imorgon måste jag verkligen plocka fram mitt sociala A-game. Å andra sidan - hur skulle jag kunna misslyckas? Just det.

Nu sticker jag nog snart med 166an in till Lund, holla at ya boy! (ni får gärna ringa mig om ni vill ha en pratstund!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar