lördag, september 05, 2009

faktiskt: en lugn stund i lund

Okej, det är milstolpe på G här vilket gör att jag känner för att blogga. Eller egentligen är det mest för att jag är uttråkad, men det är just det som är milstolpen.

Det här är första gången jag har tråkigt sen jag kom till Lund. Eftersom jag nu har blivit bortskämd med att vara taggad konstant, i synnerhet efter gårdagen, känns det jävligt hårt att vara sysslolös.

Himlavalvet bara pissar rakt ner, jag är fast i Södra Sandby. Min spontana gissning är att jag ändå inte hade haft så mycket att göra om jag faktiskt hade möjlighet att åka in till Lund. Jag som var sugen på att bli onykter ikväll och styra upp nånting.

Visserligen finns det en smärre ansamling vin i väskan men jag känner att det studentikosa alkislivet inte behöver börja första veckan - lite får jag allt hålla mig.

Det är tragiskt men sant - jag får nog nöja mig med en film och en påse Tutti Frutti ikväll. Men imorgon glömmer vi det, okej? Och om någon frågar "vad Matias gjorde i lördags kväll?" så var jag ute någonstans och var schåå jäääla packad och verkligen styrde upp. Visst?

Bra.

4 kommentarer:

  1. Jag fullkomligt älskar din blogg. Japp, så, hoppas allt är klockers liksom. STYR PÅ! Träffat på en annan Endoff som är där nere och hänger? Torkel heter han iaf. :)

    SvaraRadera
  2. Slå en signal nästa gång tristessen slår in -- jag har ett halvt flak bärs stående som kräver uppmärksamhet och kärlek.

    /Linus

    SvaraRadera
  3. Tack Ebba, dina kommentarer motiverar _alltid_ till fortsatt skrivande! Inte sett brorsan din än men lovar att slänga ett sms om så sker :)

    Mr Linus: you can bet your ass I will! Imorgon är det filmcafé på Sydskånska, jag känner mig lite småtaggad. Drar ett sms om du inte har hunnit se detta tills dess.

    SvaraRadera
  4. Klart du va asfull igår? Det är ju lite så du jobbar

    SvaraRadera