fredag, september 04, 2009

jag tar med skolan hem

Ni läser rubriken och förstår inte riktigt hur jag menar. Det hela åsyftar att vi idag har talat om bloggar på min första riktiga föreläsning, det känns därför en aning ironiskt att komma hem från skolan och sätta sig och blogga det första man gör.

Fruktansvärt intressant föreläsning i alla fall, del två ägnades åt skillnaden mellan ett referat och ett reportage. Jag har nu också fått kontakt med en del kursare, dels tack vare ett guldkorn till kvinna som satte sig bredvid mig och sedan aldrig höll tyst och dels tack vare att vi blev indelade i grupper och fick lösa en uppgift tillsammans. Känns mycket bra.

CSN-cashen trillade in idag och det sa bara ka-ching något så inåt helvete på bankkontot. Detta firades med en kebab efter skolan.

Ikväll ska jag som sagt jobba på Klubb Foxen @ Sydskånska Nationen, jag är taggad. Troligtvis kommer jag få prova lite olika arbetsuppgifter, som att servera öl, vara entrévärd, diska etc. Eller vafan, jag ska inte sitta och spekulera. Istället återkommer jag helt enkelt imorgon med facit.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar