onsdag, september 09, 2009

att sitta på riktigt jävla höga hästar

Jag kom underfund med en helt sjuk grej när jag åkte bussen vid lunchtid idag. Ibland tänker jag över mitt liv (typ i kronologisk ordning), och när jag tänker det formuleras tankarna som en framtida Wikipedia-artikel. Förstår ni hur sjukt det är att räkna med att man ska hamna på Wikipedia? Jag antar att det är bra att satsa högt, aim for the sky liksom.

Tog ett par öl igår på Kalmar Nation vilket var rätt trevlig, även om utbytesstudenten i baren gav mig en lättöl det första han gjorde. I samma stund som vätskan fick kontakt med mun och hals kände jag att "det är något själlöst över denna dryck". Den underbara ingrediensen alkohol var frånvarande. Det löste sig dock väldigt snart.

Imorse var jag så trött på livet att jag satte mig på fel buss med resultatet att den akademiska kvarten blev en dubbelkvart. Skolan har ändå varit rätt intressant även om det svänger snabbt i undervisningen, mycket information ska tas in. Mina kursare verkar bättre för varje tillfälle dock!

Imorgon är det novischpub på Sydskånska, jag känner mig ready. Ska också titta på ett rum nära Södra Esplanaden som jag inte har bestämt om jag vill ha. Annars är det inte jättemycket jag måste göra, funderar på att slänga in någon ren t-shirt och ett par kallingar hos Pelle så jag kan sova där imorgon natt, eftersom jag troligtvis kommer vara onykter och inte vilja ta bussen hem tio minuter efter midnatt.


Det börjar bli segt att rapportera om vad som sker om dagarna, särskilt som jag nu har börjat komma in i någon form av rutin här. Därför tänkte jag att bloggen från och med nu ska fler inslag av mina mer skruvade tankar, åtminstone de som inte är för skruvade. Ett exempel är Wikipedia-tanken högst upp i detta inlägg. Jag för ner dessa små egenheter i ett anteckningsblock närhelst de dyker upp och bloggar de som är tillräckligt rumsrena, deal?

1 kommentar: