söndag, september 27, 2009

borta bra men hemma bäst, eller hur fan blir det?

Satt på min balkong med goda vänner. Drack öl. Hade riktigt jävla trevligt i det härliga sällskapet.

Kom ner till 550. Stod alldeles för länge i en kö som inte blev kortare men däremot tjockare, på grund av alla som trängde sig gång på gång. Försökte diplomatiskt förklara för folk att de får hålla sig på sin plats. Insåg snabbt att folk faktiskt är precis så dumma i huvudet som man ibland misstänker. Tappade humöret.

Gick istället till folktomma O'learys men var nöjd ändå och i goda vänners lag. Blev fruktansvärt onykter, precis som väntat. Gick till Kebabhouse där ungefär samtliga personer som varit ute samlades. Köade och hatade människor. Retade ihjäl mig på någon snubbe som försökte pruta till sig kebab och spydigt sa "vad duktig du är då" när jag framhöll för personalen att jag gärna bara tar en kebab snabbt eftersom jag kan betala för den.

Gick ensam hem, åt kebab på en bänk under natthimlen. Stapplade sista biten, pratade med en buske.

Vaknade, hade svårt att leva. Var bakfull och sjuk i största allmänhet. Väldigt irriterad på Södertäljes nattliv. Bokade tågbiljett hem till Lund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar