torsdag, september 17, 2009

dagen efter kvällen innan

Jag är plågsamt medveten om att jag inte bloggade igår trots "ett-inlägg-varje-dag"-garanti men väljer att se det som undantaget som bekräftar regeln, eller liknande.

Det var helt enkelt för mycket att ta itu med. Under förmiddagen hade jag seminarium i skolan vilket jag vill se som löjligt enkelt jämfört med Mentor Åströms stenhårda seminarier på Ragnhild. Tydligen kunde man inte få ett högre betyg än G på detta och kriteriet för att få det var... att vara närvarande. Svårt.

Vid den tidiga kvällningen gick Tornaspelen av stapeln. Det är alltså en trekamp mellan nationerna Sydskånska (represent!), Helsingkrona, Hallands, Västgöta och Krischansta. De nationer som ligger på Tornavägen med andra ord. Grenarna var dragkamp, säckhoppning med irländs julafton samt under hökens vingar kom. Dålig närvaro och planering men stort engagemang gjorde att vi kom tvåa och får således näst bäst bordsplatser på Novischfesten imorgon.

Hela gänget med sydskåningar vandrade sedan i gemensam ensemble till Krischansta där det förtärdes hamburgare och maltdrycker. Jag lämnade sällskapet lite tidigare eftersom jag blivit inbjuden till förkrök och medföljande utgång av ett par kursare.

Sagt och gjort, jag knallade till Västgöta Nation där Nicole bor (och vilken lägenhet!), där befann sig även Nella samt två damer till jag dessvärre inte minns vad de heter, jag tror det var två korridorgrannar till Nella. Vi satt och förtärde alkohol och lärde känna varandra bättre vilket jag fann mycket trevligt, kursare är bra att knyta sociala band med.

Efter ett tag gled vi ner till Club Metro på Västgöta där vi tydligen hade gästlista och grabbarna, jag kände mig lite smått VIP. I garderoben stod Pelle och hängde upp jackor, han verkade sköta sitt jobb bra i största allmänhet. Dansgolvet intogs och det är ungefär vad som hände.

På grund av att 166an går på dåliga tider, framför allt på vardagar, tvingades jag åka hem redan vid kvart över tolv. Jag hade säkerligen kunnat styra upp en sovplats någonstans men jag sparar mig till imorgon, 500 personer på middag och totalt 1500 personer på den efterföljande festen. I en jävla borg. Kan bli fett. Kommer bli fett.

(det är för övrigt sitt livs att cykla på fyllan, helt klart en av höjdpunkterna denna vecka. Måste göras om!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar