måndag, september 14, 2009

the little differences pt. 2

"The little differences"-serien struktureras härmed om och får belysa en kulturell skillnad i taget, som då får lite mer uppmärksamhet. Detta för att jag ska ha något att skriva om när inget särskilt händer, och på så vis flytta fokus från att jag inte alltid har världens fest här nere.

Idag ska vi tala om korv. Jag var med Linus nere på Mårtenstorget när en viss hunger infann sig. "Åh fan, då ska du prova Pölsemannens korvkiosk, det är gott" sa han på sin skånska. Visst, tänkte jag och knallade dit. Bad om en korv med bröd, på frågan om jag ville ha senap, ketchup och rostad lök svarade jag ja. Detta är vad jag fick:


Förstår ni hur ställd jag blev? Tydligen ska man doppa korven i ketchup, senap och rostad lök, ta en tugga och sedan ta en tugga bröd. Hur fan tänkte de där, ska det kallas att vara service minded? Jag tittade frågande på Linus och han svarade nöjt "Jag gissade att du skulle bli rätt chockad. Välkommen till nord-Danmark!".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar