tisdag, september 29, 2009

flyttfågel

Igår när jag vandrade från tågstationen till Clemenstorget med alldeles för mycket packning för att det skulle vara hälsosamt kände jag mig... hemma. Det är positivt, antar jag. Att jag kan se Lund som någon form av hem.

På torsdag flyttar jag dock till mitt nya boende - Södra esplanaden, baby. Egentligen kommer jag bo på Korsgatan ca 100 meter från Esplanaden men det har ingen hört talas om. Dessutom låter Esplanaden mycket creddigare så jag säger det.

Min roommate Olle föreslog att vi skulle ha "the last supper" imorgon. Vi har varit på Ica och handlat lite burgare och grejer som vi tänkte grilla imorgon. Han ska även förbi Systembolaget - LTHare som han är gissar jag att vi kommer bli en aning berusade.

Det ska i alla fall bli skönt att flytta även om jag trivs här. Det centrala läget kommer vara som en dröm. På fredag jobbar jag på Klubb Foxen och denna gång kommer jag inte behöva beställa taxi, det är en seger. Att ha ett eget rum med en säng, skrivbord och liknande kommer även det vara ett rejält uppköp.

Holla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar