söndag, september 20, 2009

det blidde bilder

Jag har fått önskemål gällande att jag bör ha fler bilder på bloggen. Med ordet "önskemål" åsyftas att en vän sa att han inte orkar läsa bloggen för att det ser ut som samma inlägg varje gång, men jag skriver att jag har fått önskemål för då låter jag lite mer professionell.

Problemet är ju att jag inte är brud och springer runt med en kamera hela tiden. Visserligen har jag en skaplig kamera i min mobiltelefon men det här med att knäppa bilder är inte min starka sida. Jantelagen till trots vill jag mena att jag är helt okej på att kombinera bokstäver så att de bildar ord som i sin tur bildar text. När jag tar ett foto blir det bara jävligt själlöst och dassigt. Men okej, här får ni två bilder:


Universitetsbiblioteket, fast i ett annat ljus. Den byggnaden i Lund som står för typ hälften av alla kort jag har tagit (ca 5 stycken).


En väldigt dålig bild som ska föreställa förrätten på Novischfesten i fredags


Så, det var väl kul? Ett fräscht inslag, jahaja.

Inatt befann jag mig på husfest på Michael Hansens kollegium men insåg ganska snart att jag inte var i rätt mode, och tog därefter bussen hem för att få genomföra en vinglig cykelfärd. Idag har jag riktigt tråkigt, sällan har jag varit så ickeproduktiv som de senaste timmarna. Jag har visserligen lagat och ätit mat men det är ju enbart för att det är en livsuppehållande aktivitet - klarade jag mig utan hade jag inte lagt energi på det.

Jag tror dock att jag ska åka med min värd och roomie till Willys för att handla lite. Ekonomin ser helt okej ut men för säkerhets skull ska jag köpa mat som jag kan leva på fram till fredag. Just bo be safe.

För övrigt älskar jag Lund.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar