måndag, september 07, 2009

cykelcykel

Okej, i och med rubriken kan jag just ha stått för Den Grymmaste Sammansättningen Av Två Svenska Ord NÅGONSIN. Jag menar givetvis cykel som i trampdonet och cykel som i något som fan aldrig tar slut, typ mitt försök att hitta Konsum i Södra Sandby nyss.

Lagom kaxig satte jag mig på min värds damcykel och trampade iväg, jag vet ju ungefär var det ligger eftersom vi var där i förrgår.

Dessvärre ser saker fruktansvärt annorlunda ut på natten. Jag har cyklat i en halvtimme, jag har inget som stod på min inköpslista, jag har ont i röven. Det är vad min cykelfärd resulterade i. Jag hittade för fan inte ens Konsum.


Jag ser dock framemot en bättre vecka. Vid sidan av plugg har jag en del annat kul på gång, till exempel Novischpub på Sydskånska på torsdag, Hälsningsgille på AF-borgen på fredag. På lördag kör Ison & Fille på Svartklubben, ni finner mig dessvärre inte i dansgolvsdekadensen med en flaska i näven utan på den lite nyktrare sidan av bardisken/garderoben/whatever. Men det blir nog kul!

Annars ska jag nog ner till Kalmar Nation (som tydligen ska vara den lamaste nationen) med Linus imorgon och förtära en och annan maltdryck. På fredag är jag sugen på att köra Brooklyn på Krischansta.

Vi ser vad som sker, peace out.

1 kommentar:

  1. Visst är det hemskt att hitta på natten? Hände mig att jag gick till en pub när det var måttligt ljust, men sen när det var dags att gå så hittade jag knappt närmsta träd. Tur att andra har bättre lokalsinne :D

    SvaraRadera