onsdag, oktober 14, 2009

när man bara kan svaret på fyra av fem frågor

Som nämnt har jag ju flyttat. Mitt förra boende, som jag för övrigt hälsade på igår, fungerade ungefär som ett kollektiv. Vi bodde tre pers på en liten yta, hade väldigt få möjligheter att stänga omkring oss och tvingades således att umgås för det mesta (vilket vi alla tre faktiskt var väldigt nöjda med).

Mitt nya boende har ju fördelen att det ligger centralt i Lund, och tro mig, det är jag fruktansvärt glad över. Dock är det mer ett affärsmässigt samboende än ett kollektiv - man pratar helt enkelt inte lika mycket med varandra. Således har det tagit mig ungefär två veckor att luska ut svaren på De Fem Frågorna (ganska viktigt att läsa detta inlägg för att hänga med i svängarna) från tjejen i rummet bredvid mig , eftersom vi mest talar när vi träffas vid kylskåpet.

Av detta har jag lidit ett enormt nederlag. Jag kan svaret på fyra av de fem frågorna, Var bor du? var till exempel löjligt enkel. Däremot kan jag inte längre svaret på fråga 1, eftersom det var den första - jag minns inte vad hon heter.

Känns fruktansvärt obekvämt.


Men lika glad är jag för det, för ikväll är det Oktoberfestjobbarfest på Sydskånska nationen och min spontana gissning är att det kommer bli grisigt och bra. Rapport kommer imorgon, förutsatt att jag inte hatar livet alldeles för mycket då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar