torsdag, oktober 15, 2009

vi går över slätten och hackar våra bedor

Igår bjöds det på jobbarfest @ Sydskånska vilket var riktigt fett. Temat var oktoberfest och det mesta var tyskt, jag vågar också gissa på en rejäl sponsring av Jägermeister. Sådan tur att jag precis har grävt ner stridsyxan med jägarmästarn.

Fördrinken bestod av glögg och ölkorv, förrätten av någon sorts korv, huvudrätten av schnitzel och efterrätten av någon sorts äppelpaj. Till detta serverades öl i form av Grolsch och Paulaner, samt Jägermeister. Redan vid efterrätten kändes majoriteten av människorna skapligt onyktra. Ett par timmar senare var det helt löjligt (och jag var lika full som resten, inga bortförklaringar här inte). Att baren slutade servera kvart över ett säger väl det mesta.

Men nog fan var det trivsamt och en riktigt ordentlig gruppfylla är den bästa isbrytarn. Jag gillar sydskåningarna. Nu har jag dessutom ett Jägermeisterarmband i tyskt bögläder, det känns som ett framsteg i livet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar