onsdag, oktober 21, 2009

om mobilberoende

Samtal mellan mig och Jakob på Skype:


Jakob: Hallå, vad var det där? Det lät inte som din vanliga sms-signal?

Matias: Näe men jag har ju ny mobil nu...

Jakob: Va? Varför då?

Matias: Vadå, har jag inte berättat? Äh men det är ingen idé, du kommer bli så jävla arg

Jakob: Nej men säg nu, det måste fram, gör det snabbt! Som att dra av ett plåster!

Matias: Ja okej... I lördags var jag bakfull och skulle tvätta händerna och prata i mobilen samtidigt, resten är historia.

Jakob: Men vafan... vadå, så du köpte en ny mobil?

Matias: Ja, jag sprang till Expert direkt, fatta om du är säljare och det kommer in en otvättad gosse som förklarar att han har bakfylleklantat bort sin mobil och undrar vad den billigaste kostar.

Jakob: Vadå, duschade du inte innan du sprang till Expert? Åt du frukost ens?

Matias: Nej, jag fixade bara lite i tvättstugan för där hade jag en tid.

Jakob: Alltså... du förstår väl hur arg jag är nu? Du förstår väl? Lite arg för att du var så jävla klantig och pajade mobilen men MYCKET arg för att du inte klarade dig en timme utan mobil, det där beteendet börjar bli helt jävla sjukligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar