onsdag, oktober 28, 2009

två månader senare

Igår var det exakt två månader sedan jag flyttade till Skåne - därför kan det idag vara på sin plats med ett litet inlägg om den här tiden.

Det känns mycket längre än två månader, jag har hunnit uppleva så mycket. Det hade lika gärna kunnat vara 4-5 månader sen jag satt den sista kvällen på Centralbaren i goda vänners lag och funderade över mitt val. Nio timmar senare skulle jag sätta mig på tåget mot Lund och väldigt mycket kändes väldigt ovisst.

Med facit i hand vet vi ju att jag satte mig på tåget. Jag kom till Lund vid halv ett på dagen vill jag minnas och mötte upp min värd (och hennes systers pojkvän) på stationen. Vi åkte till mitt blivande hem i Södra Sandby. Därefter har allt gått väldigt snabbt och kan väl sammanfattas i ett visst antal höjdpunkter och allmänna milstolpar:

Första vinglaset på Bangatan. Första Ica-besöket. Första Lundfyllan, på Stortorget. Inskrivning på Sydskånska. Introduktionsmöte på pressvetenskapen. Förstagångsjobb på Klubb Foxen. Utgång med kursare. Novischpub. Svartklubbenjobb. Novischfest. Flytt till centrala Lund. Hemtenta. Oktoberfestjobbarfest. Kursarssittning. Korridorfester.

Och ändå är det här bara ett urval, för medan jag skriver kommer jag på så många fler händelser att jag inte minns i vilken ordning de har inträffat och således blir trött på att ens försöka. Ska vi sammanfatta med att jag är nöjd?

Vad jag har förstått det som har jag inte ens hunnit uppleva höjdpunkterna med Lund - typ Siste april, Karnevelen, Tandem och liknande. Trots detta faktum har jag haft, som eftergymnasiala jorden runt-slampor hade uttryckt det, "the time of my life".

Lite mer Stockholmsk, lite mer bosatt i Skåne. Det är fett.

3 kommentarer:

  1. Ja och så har du träffat grymma vänner! Right!?

    SvaraRadera
  2. Åh, jag känner precis samma sak. Känns som att man har varit borta i hur många månader som helst!Dessutom känns det som att världen back in Södertälje står still medan man själv upplever massvis med saker.
    Är dessutom förvånad men glad (?!) för din skull angående din lilla springtur!

    SvaraRadera