fredag, oktober 16, 2009

de eviga lustigkurrarna

Det finns vissa eviga skämt eller små lustigheter som aldrig dör, men som borde göra det. Såna som folk helt enkelt inte kan låta bli att kläcka ur sig när situationen känns rätt.

Som när man står och röker i ett sällskap och någon blåser en rökring. Varendaste eviga gång säger någon då "Höhö, kan du inte göra ett skepp som Gandalf eller?".

Eller när man är ett sällskap och blir fotograferade. Givetvis håller någon två fingrar bakom huvudet på någon stackare. Det är inte ens kul.

Eller på bion, när reklamen är slut och de måste byta rulle till filmen, så skärmen blir svart en stund. Då är det alltid någon i publiken som reser på sig, utbrister "jaha, då var filmen slut då!" och tittar sig omkring med ett nöjt flin. Som Linus sa: "Alltså den killen vill jag bara slå ihjäl med popcornlådan, jag skulle verkligen kunna döda när det händer".

Eller den fulla killen på efterfesten som alltid ska plocka fram en gitarr och spela Wonderwall. Han måste dö, han måste faktiskt det.


Nåväl, ikväll är det sittning @ Krischan med kurskamraterna. Det ska säkert bli trevligt även om min lever börjar bli skapligt trött vid det här laget. Denna helg blir det nykter lördag - who's with me?

4 kommentarer:

  1. Jag kör nykter lödag OCH fredag. Så illa tvungen imorgon då jag jobbar på Dirty. Joina?

    SvaraRadera
  2. Att jag ska jobba imorgon? Har svårt att tro att det finns platser. Hoppas i första hand att någon ska vilja dela en påse chips och se en film.

    SvaraRadera
  3. haha, du glömde ju den klassiska kommentaren när man ska kolla en dvd och välja subtitles. "Ahmen vi tar arabiska (kan mycket väl bytas ut mot annat krångligt språk) då! Hö hö hö!

    SvaraRadera
  4. Anonym: Hahaha, den är en klassiker!

    SvaraRadera