tisdag, oktober 20, 2009

inköpslista as it should be

En av fördelarna med att flytta hemifrån är att man plötsligt ställs inför uppgiften att handla. Visst, det kostar pengar som pappa Staten förväntar sig att få tillbaka om några år, men plötsligt väljer man själv. I mitt hem var det i alla fall allt som oftast mina föräldrar som handlade, så även om jag för det mesta lagade mat själv tvingades jag ju att utgå från deras inköp.

Men nu. Varje dag äter jag mat jag vill äta, varenda jävla dag. Och istället för att dras med mellanmjölk har jag kaffegrädde i kaffet. Hushållsost på mackan? Eh nej tack, det fick nog bli Philadelphia.

Det är liksom de små skillnaderna. Bara att köpa rätt smak eller märke på grejer förhöjer livskvalitén så mycket att jag nästan storknar. Jag vandrar inne på Ica och känner frihetens fläktar och en varukorg som blir tyngre av fullkornspasta, rösti, multivitaminjuice. Sen att jag inte lagar riktigt lika bra mat som min styvfar är bara en tidsfråga.

2 kommentarer:

  1. hahah visst är det härligt å flytta hemifrån :) Jag brukar oxå tänka så, hmm va är jag sugen på idag, jag kan äta exakt vad jag vill! Underbar känlsa!

    SvaraRadera
  2. Om man älskar mammas mat då? Hur ska det gå för mig egentligen? Waaah

    SvaraRadera