lördag, oktober 03, 2009

lund is where I rest my head at

Okej, det blev ingen blogg igår heller. Jag hade sjukt mycket att stå i. Nu tänkte jag i alla fall försöka uppdatera er lite.

Jag har alltså flyttat och min nya adress är Korsgatan i Lund (100 meter norr om Södra Esplanaden). Det känns jävligt fett att bo i stan och äntligen slippa passa bussar! Ska man ta upp det negativa har kollektivkänslan från mitt boende i Södra Sandby försvunnit. Där var vi ju trots allt tre pers i en tvåa, nu är vi tre pers i ett radhus.

Värden verkar snäll och tjejen som bor i rummet bredvid mig likaså, även om jag bara har hälsat på henne flyktigt ett par gånger. Jag har ett eget rum som jag eventuellt kommer orka visa bilder på någon dag. Jag har också en otrolig brist på saker som min förra värd höll mig med, till exempel handdukar och liknande. Det värsta har jag åtgärdat, såsom tvål, diskmedel, presso (att fixa kaffe i) etc.


Igår jobbade jag på Sydskånska för tredje gången och Foxen stod på tur. Det var en riktigt trevlig kväll och jag fick träffa nya människor då nästan hela jobbarlaget var utbytt. Idag vaknade jag halv fyra och filosoferade återigen över hur det kan vara mer slitsamt att jobba på klubbar än att vara full på dem. Det bjöds i alla fall på riktigt skön funk och soul, precis som sig bör.

Idag står någon form av utgång på schemat, Pescadoren och Erik från Ragnhild är på besök hos Pelle och har införskaffat gästleg. Let's do this.

2 kommentarer:

  1. Dom har rea på handdukar på jysk just nu. Till typ imorgon tror jag. Det ligger på Nova Lund. Billigt å bra :)

    SvaraRadera
  2. Handdukar blev inga köpa idag. Däremot fick jag sms av min mor som sa att ett gäng handdukar, örngott och badlakan är på väg med posten. Seger!

    SvaraRadera