söndag, oktober 25, 2009

min klocka går före

Vintertiden är kommen. Vinter är visserligen för mig ett negativt laddat ord, men det var skönt imorse att sova ut och ändå gå upp innan klockan 12.

Helgen har varit kaosartad, fear and loathing in Lund. Natten mot lördag gick käpprätt åt helvete på många sätt och vis och vi ska alla glömma den - jag minns det i alla fall inte. Lördagen spenderades i ett mycket krävande tillstånd, helst av allt hade jag velat krypa ner i sängen och försvinna från mänskligheten. Jag var dock tvungen att i sällskap av Nella inhandla en present till Nicole. Nella föreslog på skämt att vi skulle köpa en fisk och jag blev galen av lycka - skämtet blev till verklighet.



Han heter Ragnhild och är av arten löjfisk. Han föredrar brunetter och hans främsta intresse är party. Dessutom gillar han pizza. En perfekt inneboende till Nicole med andra ord!

Trots mitt krävande tillstånd vägrade jag ge upp planen på Svartklubben med mina kära kurskamrater. Jag tvingade i mig pizza, tårta och alkohol tills livet blev bra igen. Och det blev det - jag hade det mycket trevligt på Svartklubben trots att musiken inte var riktigt lika "Yo!" som jag hoppats.

Idag är jag bara lite bakfull vilket känns som en dröm efter gårdagen. Jag unnar mig att sitta i tofflor och morgonrock, att titta på serier, äta bacon, dricka kaffe, spela tveksamma flashspel. Men snart ska jag väl också ta mig en dusch och vandra till affären - jag har inte handlat på så länge att det är underligt att jag ens är vid liv.

Holla!

3 kommentarer:

  1. Om du nu inte kommer ihåg festen på SSKK så bra kanske det beror på dom där fyra vodkashotsen du tog på rad. Du var ganska full innan det men sluddrade ordentligt efter hehe.

    SvaraRadera
  2. De fyra shotsen gjorde sitt kan jag säga. De var dock en barnlek mot vad som kom senare. Fyfan.

    SvaraRadera
  3. later som om du hade en tuff natt?

    SvaraRadera