lördag, oktober 17, 2009

kräkschansta

Igår var det sittning med mina kära pressvetare, eller pressare som jag tycker låter mycket roligare. Hela spektaklet skulle utspelade sig på Krischan och middagen var.... fruktansvärd.

Ta det inte fel - jag gillar Krischan. Jävligt fräscha lokaler, rätt kul klubb, bra drinkar, etc. Men maten igår kan inte klassas som något annat än en kränkning av all matkultur.

Förrätten bestod av stora pommes frittes med någon svampsås till. Den såg läcker ut, pommes fritten var staplade på varandra i ett häftigt mönster. Uppenbarligen hade de haft så kul med uppläggningen av maten att de glömde tillaga den. Prova att ta ut pommes frittes ur frysen, låt dem tina och ät direkt ur påsen. Ungefär så. Svampsåsen smakade för övrigt ketchup.

Därefter bjöds det på huvudrätt, som bestod av enormt sega köttbitar och klyftpotatis. En liten tumme upp här - klyftpotatisarna var helt okej.

Efterrätten lyckades ingen av oss lista ut vad den bestod av, men det smakade som en klump med socker. Jag satte i mig hela då jag förstod att det här, det är energirikt så det bara skriker om det.

Middagen var alltså minst sagt en kulinarisk upplevelse och sammanfattas väl bäst i två ögonblick. Det ena är när Michael under huvudrätten missnöjt sitter och pillar med sin iPhone och Nicole utbrister "Micke, vad gör du där borta, beställer pizza eller?! Ta åt mig med isåfall!".

Det andra är när vi i entrén träffar en läkarstudent. Jag frågar "jobbar du här heller?" och får till svar "Nej, nej, jag bara äter". Michael, som är den som har klagat absolut mest på maten, utbrister "Okej, det gör inte vi - vi dricker".

Så var det med den middagen. Jag är dock övertygad om att detta beror på otur då jag har hört om bra mat på Krischan tidigare - likväl anser jag mig ha rätten att vara missnöjd, och smått äcklad. Hursomhelst var det riktigt kul att äntligen ha en sittning med kursarna. Som novisch fick jag stå i soffan och svepa öl medan de sjöng någon sång, "lambo" någonting. Jag förstod ingenting, bara ett fakta - jag måste göra det här. Så nu har jag väl haft min första nollning, om inte annat. Känns fett!

Holla!

1 kommentar:

  1. Wihooo, jag stod för en av kvällens höjdpunkter! Känns bra som fan!

    SvaraRadera