torsdag, november 12, 2009

wack typ av snubbe

Jag har inte bloggat sen i måndags, märkte jag nu. Och idag är det torsdag. Mitt längsta blogguppehåll sedan jag lämnade hemtrakterna. Det är så enkelt som att jag har haft både brist på inspiration och tid - framför allt det första, fem minuter kan man ju alltid klämma in någonstans om man så vill.

Universitetslivet erbjuder en viss frihet, framför allt när man läser en fristående kurs inom humaniora. Man har helt enkelt inte så mycket schemalagd skoltid vilket leder till att man vaknar och tänker "jahaja, vad ska jag göra idag då? Eh, ingenting kanske? Japp, det låter bra!". Vilket ju är skönt men måste upphöra mycket snart.

Ska jag hitta någon nackdel med mitt senaste livsval tror jag att det här kanske kom lite väl tätt in på gymnasiet - jag har inte riktigt den studieenergi som jag skulle vilja ha.

Ändå. Så värt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar