måndag, november 23, 2009

vikten av att ha en morgonrutin

Såhär ser varje morgon ut i the fabolous and sexy world of Matias:

Jag börjar med att försova mig ett par timmar, ett viktigt moment så att man inte känner att "idag kan jag få mycket uträttat". Därefter sätter jag mig vid datorn, läser om vad som har hänt i världen på DN.se och låtsas förstå. Inser att jag inte alls förstår och brygger en kanna Arvid Nordquist classic franskrost, det är alltså ett mycket gott kaffe.

Det här är givetvis lite knäckande för mitt självförtroende. Varje morgon tar det mig ungefär en kvart att förstå att jag a) inte har någon självdisciplin (eftersom jag försover mig) och b) är dum i huvudet (eftersom jag inte förstår DN's nyheter). Såhär gör jag då:

Jag tar kaffekoppen och en cigarett och sätter mig i fönstret. Sen sätter jag igång Isaac Hayes - Hung Up On My Baby som är en funkklassiker innehållandes världens bästa originalsampling. Jag sitter där och förstör min kropp med nikotin och koffein under 6 minuter och 16 sekunder. Och så tänker jag att "fan, jag är rätt soft ändå".

Sen förstår jag DN's nyheter.

2 kommentarer:

  1. haha du är rolig matias. Din blogg är skön att läsa :)

    SvaraRadera
  2. hahah tungt, flera kilo bra inlägg här

    SvaraRadera