lördag, november 21, 2009

att dricka alkohol och kalla det empiriska studier

Linus är en trevlig herre jag stötte ihop med första gången jag jobbade på Klubb Foxen, närmare bestämt den fjärde september detta år. Jag bestämde mycket snart att vi skulle bli vänner och rakt av attackerade honom.

Och ja, nu är vi vänner. Tur är väl det, för annars hade jag igår kväll vältrat mig i chips och film i min ensamhet. Detta är vad som hände:

Jag satt här hemma och drack kaffe med Linus. Han skulle ut på kvällen och jag beklagade mig mycket över vilken seg kväll jag skulle ha. Jag har nämligen en hemtenta som måste färdigställas. Linus menade att jag inte skulle plugga även om jag var hemma, och pekade på att jag borde följa med till Blekingska.

Så småningom kände jag att jag behövde en giltig anledning att gå ut och festa. Sagt och gjort: vi kollade gårdagens datum, 20e november, på Wikipedia och fann att det var Lars Johan Hiertas dödsdag. "Dåså, om du går ut och festar nu är det i princip samma sak som att skriva hemtenta" menade Linus. Min hemtenta behandlar nämligen presshistoria och Lars Johan Hierta är Aftonbladets grundare.

Så, inte nog med att jag fick en god kväll. På grund av mitt dåliga samvete skrev jag klart ena halvan av hemtentan innan jag började förtära maltdrycker. Förstår ni vilket vinnande koncept?


Och ikväll ska jag till Svartklubben med mina Svartjobbare. Mofeta & Jerre spelar med Spiderdogs, som aldrig har gjort mig besviken tidigare. Det kommer bli fedt, man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar