söndag, november 22, 2009

svartklubben drog till svartklubben

Seriöst, jag vet väl inte riktigt hur jag ska beskriva aftonen innan. Det säger jag varje söndag och det är helt enkelt för att jag bor i Sveriges roligaste stad.

Mofeta & Jerre skulle spela på Svartklubben, ackompanjerade av eminenta Spiderdogs. Mina vanliga party crews hade lämnat stan, lyckligtvis insåg jag att jag har sjukt sköna jobbarkompisar på Svartklubben. Sagt och gjort - jag bjöd in mig.

Så jag, Sara, Yo-Hanna och Sanna träffades på Sparta. Vi drack alkohol så det stod härliga till och lekte fördomsleken. Vi rökte genom fönstret och vi diskuterade livet. Vi tog töntiga gruppbilder med temat "gangsta - sexy - full". Det var mycket bra.

När vi efter en vinglig cykelfärd (jag är alltid det där svinet som inte har någon egen cykel och således tvingar någon annan att skjutsa mig) anlände till Svartklubben drack vi öl och till slut gick Mofeta & Jerre upp på scen med Spiderdogs.

Nu blir det här inlägget lite för hiphopmedvetet och groupiehomoerotiskt, så den som inte pallar sånt får hoppa ner ett stycke. Hursomhelst. Jag har sett Mofeta & Jerre förut ett par gånger och Spiderdogs vid minst fyra tillfällen, och detta var bättre än alla gånger innan. Jag stod längst fram med Johanna och det var så många höjdpunkter. Jag vet inte vem som stod bakom den genialiska idén men Mofeta rappade över både Pete Rock & CL Smooth - They Reminisce Over You-beatet och Camp Lo - Luchini AKA This Is It-beatet och jag var fan nära att komma. Och killen bara fortsätter, med nya låtar man inte hört men älskar från början. Och gamla klassiker man nästan gråter till (att jag antagligen har förstört människors lyssningsupplevelse genom att stå och vråla ut felaktiga lyrics är en annan femma). Det. Var. Så. Fedt, man.

Jag lyckades i alla fall samla mig efter spelningen och vi klubbade ordentligt, "vållande till annans död på ditt dansgolv" som Maskinen uttrycker det. Det blev efterfest på Tvåan och, ja... det finns bilder där jag passionerat kysser en uppstoppad falks bröst och där går fan gränsen. Jag gick till Mårtenstorget och köpte kebab, skrattade hela vägen hem och hade en av mina bästa fyllekulinariska upplevelser detta år. Fast det har jag ju varje helg.

Sammanfattningsvis: Mofeta & Jerres album Bomben kommer göra skäl för sitt namn och jag diggar mina Svartjobbare väldigt intensivt.

Så mycket Svartklubben


Efterfestmode

1 kommentar:

  1. Sjukt jävla onykter du ser ut i första bilden!
    Men det är helt rätt!

    SvaraRadera