torsdag, november 19, 2009

svunna tider

Det är hemtentavecka och jag mår fan inte bra. Jag pallar helt enkelt inte skita ur mig åtta sidor om presshistorien. Men jag ska - snart.

Tills vidare nöjer jag mig med att drömma mig bort till en förlovad plats där livet var enkelt på många sätt och vis: Hultsfredsfestivalen 2009. Det var jag, Jack, Joel, Greken, Hanna, Jamal, Max, Dennis, Marielle, Nisse, Sebbe, Johan och Camp Fikri. Visst, man kunde ha problem där också. Men inte på någon högre nivå än "jag är hungrig", "jag luktar apa" eller "jag är så full att jag inte vet var jag är nånstans".

Jag minns hur Joel brukade vakna med ett stön och lägga en Resorb i burk öl det första han gjorde. Hur vi aldrig mindes i vilken ordning vi la oss på natten men likväl vaknade i ett fyrmannaskedtåg varje morgon. Hur Ice Cube stod på scen, stångad som tjuren Ferdinand och utropade "I luuuuv schweeedeeeen". Hur vi på sex dagar förbrukade 55 plattor öl och cider och ett tiotal liter vin och sprit.

Inte konstigt att livet var så enkelt då.


När denna bild togs funderade jag inte så jävla mycket över hemtentor eller studier i allmänhet. Jag tänkte nog inte så mycket alls, förresten. Och Sjöquist - det här är en vodkablick som heter duga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar