torsdag, december 17, 2009

hemgång = framgång?

Här sitter jag, faktiskt min sista natt på Korsgatan. Det känns på något vis lite sentimentalt. Min dag har dock varit produktiv med stort P.

Jag vaknade olidligt tidigt men mycket snart kom Gusta över på en morgonkaffe. I gemensam ensemble vandrade vi till SOL där jag hade handledningsmöte gällande A-uppsatsen. En uppsats som jag och Nicole för övrigt producerade hela två sidor på idag, flowtillståndet var totalt.

På eftermiddagen satte jag mig på 166an till Södra Sandby, där jag skulle hämta min router av mina förra kollektivmedboende. Vi passade också på att fika och det hela var intensivt trevligt - de är bra människor.

När jag återvände till Lund hade jag en liten avskedsmiddag med Linus. Han föreslog Viggos, jag tog våra ekonomiska förnuft till fånga och bestämde Burger King.

Hela kvällen har jag sedan städat mitt rum och packat min väska. Imorgon går tåget mot Södertälje, om inte snökaoset sätter stopp för det. Jag vet inte om SJ är på samma dumhetsnivå som SL.

Det ska ändå bli skönt att komma hem och träffa mina krigare. Och göra den där Södertälje-typ-av-skiten - fika på Nancys, röka cigaretter under Centrifugen, vandra genom Kringlan för att slippa snö åtminstone 2 minuter, och så vidare.

När jag återvänder till Lund är det omedelbar flytt till Michael Hansens kollegium som gäller. Det ska bli skönt att ha ett tidsbestämt boende som äntligen känns någorlunda mitt, att äntligen flytta "på riktigt". Det blir fanimig bilresa ner till Lund för att få med TV, Wii, cykel, fåtölj med mera. Mitt rum ska bli förfestlyan nummer 1.

Jaja, jag sitter mest och skiter ur mig tankar som inte har hunnit sorteras än. Men det är fett. Kanske kommer det, bloggnamnet till trots, några blogginlägg under julledigheten också.

2 kommentarer:

  1. Wii! Wii!! WIIII!!!

    Wisst bjuder du på förferre för dina presskrigare också?

    SvaraRadera
  2. haha matias vi är faaan bra! 2 sidor är inga dåliga grejer! Ha en fin ledighet nu in Stockholmo! Vi ses snart! :)

    SvaraRadera